مزایا و ارزش غذایی دانه هندوانه


watermelon-seeds.jpg

هندوانه یکی از میوه های غنی از آب است و لذا، میوه مناسبی برای هضم غذا و کمک به گوارش می باشد زیرا حاوی ویتامین A، C و پتاسیم، روی، چربی و دارای کالری اندک می باشد. این میوه جادویی نه تنها به خاطر خود میوه بلکه به خاطر دانه هایش دارای مزیای شگفت انگیزی برای سلامتی ماست. اما قبل از اینکه دانه های هندوانه را بخوریم، باید ابتدا دانه هایش را پوست بکنیم و هرگز نباید دانه های این میوه را بدون کندن پوستشان ببلعیم.

در واقع برای بهره مند شدن از خواص بی نظیر دانه های هندوانه ما باید قبل از بلعیدن، آنها را خوب بجویم تا دچار مشکلات معدوی نشویم.

محتوای مواد مغذی دانه های هندوانه:

هر 100 گرم دانه های هندوانه 600 کالری انرژی را برای بدنتان فراهم می آورد. این کالری برابر با کالری 10 برش نان است. فقط 400 کالری در چربی دانه های هندوانه وجود دارد. سطح چربی 100 گرم از دانه های هندوانه حدود 80٪ از چربی روزانه مورد نیاز ما را تامین می کند. یک سوم از دانه های هندوانه دارای مقدار پروتئین مورد نیاز برای بدنمان هستند.

مهم ترین پروتئین موجود در دانه های هندوانه نی سین است. دانه های این میوه جادویی منبع خوبی از انواع ویتامین B مانند تیامین، نیاسین و فولیک هستند.

هر 100 گرم از دانه های هندوانه حاوی مواد معدنی مورد نیاز بدن ما مانند منیزیم (139٪)، منگنز (87٪)، فسفر (82٪)، روی (74٪)، آهن (44٪)، پتاسیم (20٪) و مس (37٪ ) است و لذا این میوه می تواند بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدنمان را فراهم آورد.

دانه های هندوانه غنی از آهن، پتاسیم، ویتامین، چربی و کالری هستند که جزو مواد لازم برای بدن ما به حساب می ایند.

منبع: خواص دانه هندوانه

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s