خانه > گوگل > رقابت گوگل برای تنازع بقا در چین

رقابت گوگل برای تنازع بقا در چین


هرچند مقامات چینی شرط و شروط بسیاری برای ادامه حضور گوگل در این کشور وضع کرده‌اند، ولی بازار سرشار و چند صدمیلیونی این کشور باعث شده است گوگل به این خواسته‌ها تن دهد.

شرکت گوگل که چندی پیش با دولت چین شاخ به شاخ شد و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان از مواضع سرسخت خود کوتاه آمد و اعلام کرد به تبعیت از قوانین این کشور تن می‌دهد، اکنون در تلاش است جای پای خود را در این کشور محکم نماید.

به گزارش ایتنا به نقل از دیوید دروموند (David Drummond) یکی از مدیران گوگل، غول جست‌وجو در تلاش است با استخدام کارمندان فروش و مهندسان مورد نظر خود و نیز دو چندان کردن تلاش‌هایش در چین، سهم قابل قبولی از بازار گسترده تبلیغات در این کشور چندصدمیلیون نفری برای خود دست و پا کند.

چین با داشتن صدها میلیون کاربر اینترنتی منافع مالی زیادی برای شرکت گوگل دارد و غول جست‌وجو نمی‌تواند به این راحتی‌ها از این بازار سرشار چشم‌پوشی کند.

با این حال نباید از نظر دور داشت که خودسانسوری، بخشی از توان گوگل را تحلیل می‌برد و این شرکت را از قسمت‌هایی از بازار بالقوه‌ای که می‌توانست به آن دست یابد، محروم می‌سازد.

مقامات چینی چندی پیش گوگل را تهدید کرده بودند که مجوز فعالیت غول نرم‌افزاری را در این کشور تمدید نخواهند کرد.

البته این موضوع برای گوگل ختم به خیر شد و این شرکت به ازای کنار آمدن با خواسته‌های دولت چین، توانست سهمی از بازار این کشور برای خود داشته باشد.

دسته‌ها:گوگل برچسب‌ها: ,
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: