خانه > اجتماعی > 20 راه برای افزایش شادابی و طول عمر

20 راه برای افزایش شادابی و طول عمر


20 راه برای افزایش شادابی و طول عمر
سرچشمه جوانی و شادابی چیست؟ گذر عمر امری اجتناب ناپذیراست. با این حال همه انسانها تمایل دارند كه در این گذار ناگزیر زندگی همچنان سالم، شاداب و زیبا باقی بمانند. در ادامه به 20 مورد از روش های رسیدن به این خواسته معقول اشاره می كنیم.

1-    ازدواج: مطالعات نشان می دهد كه درصد مرگ و میر در افراد مجرد به طور بارزی بیشتر از افراد متاهل می باشد.
2-    قهقهه زدن: محققان می گویند كه خنده بهترین دارو است كه موجب ارتقا پاسخ ایمنی ، كاهش قند خون ، افزایش جریان اكسیژن در بدن و بهبود كیفیت خواب می شود. جریان متوسط خون در هنگام خندیدن و بعد از آن 22% افزایش می یابد . در حالیكه استرس های روحی جریان خون را 35% كاهش می دهد.
3-    داشتن حیوان خانگی: فعالیت بدنی ناشی از مراقبت از این حیوانات یكی از راه های حفظ سلامت است. بعلاوه محبت كردن ویا تماشای حركات جالب حیوانات منجر به آرامش انسانها می شود و آنها دنیای بیرون از خود را نیز تماشا می كنند.


4-    ترك سیگار: افرادی كه سیگار می كشند تقریبا 13 سال شانس زندگی را از دست می دهند. بعلاوه انواع بیماری های مزمن ناشی از مصرف سیگار نیز كیفیت عمر باقی مانده را كاهش می دهد.
5-    ورزش بیشتر: ورزش باعث تقویت قلب و افزایش پمپ خون می شود . كلسترول و فشار خون كاهش می یابد. عامل پیشگیری و كنترل دیابت است. ماهیچه ها و استخوانها را تقویت می كند. آیا همه این مدارك كافی نیست تا گویای مزیت واقعی ورزش برای سلامت فرد باشد.
6-    فعالیت مغزی: بازی شطرنج، مطالعه روزنامه، حل جدول از جمله فعالیت های مثبت مغز است. فعالیت های مغزی مانع از بروز آلزایمر می شود.
7-    كمتر در معرض نورخورشید قرار گیرید: استفاده از كرم ضد آفتاب، عینك دودی  و كلاه لبه  پهن مانع از آسیب های ناشی از نور خورشید می شود و احتمال بروزسرطان پوست (شایع ترین نوع سرطان) را كاهش می دهد.
8-    ملاقات پزشك: ملاقات منظم پزشك عمومی می تواند شانس زندگی سالم را افزایش دهد. زیرا انجام معاینات توصیه شده توسط پزشك ، پیشگیری به موقع از بروز انواع بیماری ها را میسر می كند.
9-    خوردن ماهی: خوردن حداقل دو وعده غذایی ماهی در هفته بسیار مفید است. زیرا احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را كاهش می دهد. مانع از لخته شدن خون، كاهش مقدار چربی و احتمال چاقی می شود. بعلاوه سرشار از مواد مغذی مثل سلنیوم، پروتئین و آنتی اكسیدان می باشد.
10-    خوردن میوه ها و سبزیجات تازه: بروكلی ، كلم، موز و سایر میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اكسیدان می باشد.
11-    تماس فیزیكی (در آغوش گرفتن): زوجهایی كه برای مدتی تماس فیزیكی ساده مثل در آغوش گرفتن یا دست در دست برقرار می كنند كمتر دچار مشكلات قلبی و افزایش فشار خون می شوند.
12-    كاهش مصرف الكل : زیاده روی در مصرف الكل شانس زندگی بیشتر را كاهش می دهد.
13-    خواب كافی: خواب كمتر از 6 ساعت در شب تاثیر منفی بر سلامت فرد دارد و احتمال بروز دیابت را افزایش می دهد.
14-    خوش بینی و تفكر مثبت: شانس زندگی افراد دارای این خصلت 19% افزایش می یابد. این چنین افرادی كمتررنج می برند.
15-    كاهش مصرف چربی: غذاهای كم چرب احتمال بروز بیماری های قلبی را كاهش می دهد.
16-    مراجعه به دندانپزشك: مراجعه مرتب به دندانپزشكی و معاینه دندانها از بروز انواع بیماری های دهان و دندان جلوگیری می كند. زیرا این بیماری ها به نوبه خود منجر به بروز بیماری های تنفسی و قلبی می شود.
17-    كنترل استرس : كنترل استرس به هر طریق ممكن مثل دریافت مشاوره ، مدیتیشن و یا ورزش شانس زندگی را افزایش می دهد. استرس باعث كاهش جریان خون ، افزایش كلسترول ، كاهش فعالیت مغزی و ضعف سیستم ایمنی می شود.
18-    برگشت به مدرسه: ادامه تحصیل و یا آموزش مداوم در زندگی كیفیت زندگی سالم را ارتقا می دهد.
19-    خوردن ویتامین ها: ویتامین های مختلف مانع از بروز بیماری های قلبی میشود.یكی مولتی ویتامین خوب حاوی مواد معدنی ، آمینو اسید، عصاره گیاهی و سایر مواد مغذی است.
20-    نوشیدن چای: نوشیدن چای سبز احتمال بیماری های قلبی- عروقی  را كاهش می دهد.
منبع : سلامت  نیوز
Advertisements
دسته‌ها:اجتماعی برچسب‌ها: ,
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: